11.01 - 13.01

Etter en slitsom første uke, var egentlig hele skolen klar for helgen! For min egen del har den vært full av nye minner og jeg har fått sett en hel masse mer av NY. Fredag etter skolen dro Jeg, Tuva, Ina, Elisabeth, Eirin og Elaine inn for å dra på Chelsea Market. Etter å ha hørt fra veldig mange at dit må man dra ble jeg glad vi dro inn. Vi tok tog (som vanlig) inn, og subwayen videre for å komme oss dit.

Må jo ta bilde på subwayen og toget!

De hadde de morsomste saker og ting på Chelsea Market, noen nydelig cookies, og merkelige smaker på kjærligheter.

Til middag spiste vi på en italiensk restaurant rett utenfor Chelsea Market. Der serverte de hjemmelaget pasta i alle forskjellige smaker og med all slags fyll inne i pastaen. Vi ble godt kjent med daglig lederen der, og snill som han var spanderte han til og med 4 desserter på oss!

Øverst til venstre: Eplepai, Sjokolade pasta med sjokolade fyll og bringebærsaus, Passionfruit suprise, Tiramisu, og Vanilje Gelato. Middagen ble også dokumentert. På bilde er det Artichoke and normal, cheese filled raviolis.

Elisabeth og Elaine

Eirin, Meg, Elaine

Meg, Eirin, Ina

Meg, Eirin, Ina, Elaine, Tuva, Elisabeth

Tuva og Elisabet

Dagen etter stod jeg og Tuva grytidlig opp for å reise til Mountain Creek for å stå på ski. Vi ble hentet av en stor taxi som skulle kjøre oss, en time unna skolen. Når vi kom frem lå hele anlegget inne i en tykk sky av tåke, noe som gjorde av vi ikke så mer enn ti meter fremfor oss. Med pluss grader og slushete bakke, kom det til å bli en våt dag. Siden jeg ikke hadde tatt med skiene mine over, måtte jeg leie, og for å si det mildt var det helt elendige støvler, ski og hele pakka. De hadde et par ski for de som var over 165, et par for de som var mellom 140 og 165 og et par for de som var lavere enn det igjen. Du kunne ikke bruke ditt eget utstyr hvis du hadde med deg f.eks. støvler. Etter nok klaging og irritering over det kom jeg meg endelig ut i bakken og møtte de andre. Vi kjørte omtrent alle bakkene som var der i omlag 10 timer. Når vi var ferdige da var vi ganske så slitne. En super slutt på dagen!

Dagen begynte sånn:

Og endte sånn:

På søndag dro jeg, Ina og Tuva inn til Williamsburg for å oppleve brooklyn. Siden det var søndag, var mye stengt men vi fikk uansett sett hva Williamsburg har å by på.